DEVAM: 133. Kadınların
İç Çamaşırları İle Namaz Kılma Ruhsatı
حَدَّثَنَا
عُثْمَانُ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ
حَدَّثَنَا
وَكِيعُ بْنُ
الْجَرَّاحِ
حَدَّثَنَا
طَلْحَةُ
بْنُ يَحْيَى
عَنْ عُبَيْدِ
اللَّهِ بْنِ
عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
عُتْبَةَ
عَنْ عَائِشَةِ
قَالَتْ
كَانَ
رَسُولُ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يُصَلِّ بِاللَّيْلِ
وَأَنَا
إِلَى
جَنْبِهِ
وَأَنَا
حَائِضٌ
وَعَلَيَّ
مِرْطٌ لِي
وَعَلَيْهِ
بَعْضُهُ
Aişe (r.a.)'dan;
demiştir ki; "Ben Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'ın yakınında,
hayızlı bulunduğumda, üzerimdeki elbisenin bir kısmı Resulullah'ın üzerine
(sarkmış) bir vaziyetteyken geceleyin namaz kılardı."
Diğer tahric: İbn
Mace, tahare; Ahmedb. Hanbel, VI, 204; ayrıca bk. Buhârî, salat, Müslim, salat
AÇIKLAMA: Yukandaki hadisle aynı gibi görülen bu hadis
farklı bir manaya gelmektedir. Şöyle ki; birinci Hadis Peygamber (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in elbisesinin hayızlı hanımının üzerine sarktığını
anlatırken hayızlı kadının pis olmadığını, onun üzerine sarkan elbisenin pis
olmayacağına işaret etmektedir. Halbuki bu Hadis, Hz. Aişe validemizin
üzerindeki elbisenin Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e örttüğünü,
dolayısıyla hayızlı kadının elbisesinin pis olmadığı gibi başkasını da
kirletmediğini ortaya koymaktadır.